dijous, 11 de febrer del 2010

Fi de curs




És una bona frase per acabar.
He arribat a la setmana 13 i última del curs de l'Ali Edwards, Yesterday & Today. El projecte d'aquesta setmana era agafar una de les nostres històries que encara no han estat explicades i fer-ho utilitzant algun dels dissenys de setmanes anteriors. Jo he preferit deixar-ho aquí.

El curs és molt recomanable, penso que durant aquest any el tornarà a fer, de manera que ja ho sabeu. Això si : és un curs per pensar i escriure, per apreciar el valor que tenen les nostres fotos i per descobrir històries que ens venen a la memòria a partir de fotos de fa molts anys, o de fotos més actuals. També és una reflexió sobre el que volem deixar escrit per a generacions posteriors. Mirant fotos antigues he trobat les del meu avi, quan era jove, i a totes les hi va posar el lloc i la data de la foto. Només amb aquest detall insignificant jo he descobert que anava a la platja de S'Agaró o que hi havia una Batalla de Flors a Sant Feliu de Guixols, o que fa molts anys et feien fotos per la Rambla de Sabadell.
Que expliquem de les nostres fotos ? Qué sabran de les nostres vides, els nostres nets (si en tenim)?. Esteu segures de que no els hi agradarà saber res ?.

Podeu veure el recorregut de tot el curs mirant cada setmana :

Setmana 1 : si demà marxessis d'aquest mon, quines 12 històries hauries de deixar escrites ?
Setmana 2 : pàgina d'introducció i comencem a buscar fotos antigues.
Setmana 3 : comencem a escriure, a agafar ritme i escoltar-nos. Escrivim 6 records infantils.
Setmana 4 : és el torn de les històries difícils, que et marquen de manera important, vistes desde un punt de vista positiu.
Setmana 5 : introduïm el tema Hauries de Saber i les pàgines sense fotos. Ens centrem en la descripció.
Setmana 6 : canviar i créixer en el temps, un pas per fotos de anys enrere fins ara, fent dues pàgines : una amb fotos de família on observem el canvi en tots i una altra amb fotos meves on observo els meus canvis.
Setmana 7 : comparem i contrastem l'ahir i avui, i busquem fils invisibles entre llavors i ara.
Setmana 8 : el que voldriem saber dels nostres avantpassats és la guia del que nosaltres hem de deixar pels nostres successors.
Setmana 9 : documentem i celebrem un dia de la nostra vida. Observem tot allò que fem i deixem-ne constància.
Setmana 10 : el torn de les lliçons de la vida, en què creiem i què hem après, tant profund o tant superficial com es vulgui.
Setmana 11 : obrim la porta a acceptar el que ens costa més, com la nostra pròpia imatge o la nostra lletra quan fem scrapbooking.
Setmana 12 : hem descobert la bellesa dels papers, com ens parlen i com ens demostren, de vegades tant o més que les fotos.

L'any 2009 va ser el meu any de la Memòria i penso que aquest curs en va ser una bona contribució.

2 comentaris:

  1. M'encantaria fer un curs així però realment no se si estic preparada, per temps o altres coses. Tal vegada sols hi ha que dir: endavant! De moment, m'ha encantat veure les teues interpretacions. Sense fer-lo he aprés moltes coses. Gràcies!

    ResponElimina
  2. Gràcies per els teus apunts. M'han servit per aprendre més coses sobre el text i la importància que te.

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails