diumenge, 8 de setembre del 2013

Una setmana



Ja esteu a punt per una nova Week in the life ? Jo sí. No podia saltar-m'ho, són aquelles coses que t'hi veus avesat i no pots fer com si res. Amb cada "Setmana" faig autobiografia, i també memòria visual de 7 dies normals i corrents de la vida d'una persona que es relaciona amb altres persones, amb llocs, amb feines, amb costums, amb roba, amb menjar, amb els horaris, amb l'actualitat... I aquesta persona sóc jo, centre del món durant una setmana = set dies.

Com sempre us animo a ser el centre del món.

Ja tinc una certa col.lecció de projectes. Vaig començar al 2008, el 2009 no es va fer i he continuat amb el 2010, 2011 i 2012.


M'agrada veure projectes anteriors, pensar que llavors m'hi podia dedicar més, veure els materials utilitzats en cada cas, si el projecte és més o menys digital, si vaig escriure molt o poc, quina era la marca de paper utilitzada i d'on la vaig treure.

I igual que ha fet l'Ali Edwards, en aquesta entrada jo que no em tallo un pèl també m'hi he posat i he volgut fer un "remember" de les meves "Setmanes".

Per tant, som-hi amb el 2008


Podeu veure més fotos del projecte aquí, i un material de preparació que vaig fer aquí, que també està guardat dins l'àlbum.
Els fulls són de paper fotogràfic imprès a les dues cares, i on hi han les fotos té acabat brillant i on hi ha text té acabat mate. També hi ha una mica d'estampació amb Stazon, i paper decorat. La tapa és del tot original, ja que realment era la tapa d'un calendari. Va ser el primer, i vaig tenir la sort de fer-lo i acabar-lo gaudint de la idea del projecte i del resultat. Això em va animar pels següents.
El 2008 va ser un any de molts canvis, tancar una empresa, voler fer una vida diferent, més lenta i reflexiva, retrobar-me amb la meva creativitat, tancada durant un grapat d'anys, conèixer gent que feia scrapbook com jo i compartir idees, projectes i estones.

2010


Aquí en podeu veure quasi un publi-reportatge.
Amb aquest projecte vaig utilitzar un bon grapat de les meves etiquetes MdeMini, a més de les que vaig fer expressament pel projecte. És un àlbum fet amb materials que he utilitzat molt i molt, com els fulls de cartolina Kraft, o Mi-teintes de Canson. Aquí vaig fer les fotos i les vaig anar enganxant fent la clàssica quadrícula amb més o menys espais buits, i això sí, amb una foto gran i representativa. Ara que les veig em venen records de tot plegat, i no van associats a cap festa, celebració, esdeveniment... simplement records d'una vida en família amb activitats.
I pel que fa a la meva vida de llavors, vaig iniciar el meu propi negoci de disseny, de tallers, de venda de producte, compaginat amb el dia a dia domèstic. Era tota una aventura, que va ser curta però en certa manera encara dura, d'una forma romàntica amb la meva botigueta on-line.

2011


Aquest era mooolt digital. I també un projecte d'estiu, i és que l'AE sempre convoca per aquest projecte en diferents èpoques, de manera que les fotos poden arribar a ser molt diferents també. Té el seu punt.
Aquí les fotos corresponents. Ja veieu que són fotos doblegades per la meitat, fent un llibre. Vaig fer-me una plantilla de Photoshop i la vaig anar utilitzant, omplint-la de fotos o papers cada dia, també amb la foto destacada, per no perdre el costum, i el text per recordar el que havia fet.
Era un projecte ràpid de fer, tant pel que fa a les fotos com pel que fa a la construcció de l'àlbum, i és que llavors estava treballant a Barcelona, altre cop dins el món dels números, fent de comptable, anant i venint amb el tren, el llibre, el dinar i el paraigua.

2012


Aquí les fotos. Aquest va ser tot el contrari de l'any anterior i del 2010 : una sola foto per dia i molt escrit. Volia fer una mena de Diari Creatiu, però a aquestes alçades penso que no se us escapa que jo molt artística no sóc, de manera que va ser un Diari i punto pelota. Però bé, té una mica d' estampació i de màquina de cosir, i moltes etiquetes MdeMini, que a aquestes alçades ja en tenia un grapadet. Ja no vaig fer servir el kit dels dos anys anteriors, sinó dos de nous fets per l'ocasió i que podeu veure a les fotos.
En aquest cas vaig utilitzar una tapa negre que vaig alterar amb gesso i a dins els fulls estan enquadernats amb wiro, fent una llibreta.
Ja he comentat que hi havia molt text, tot a mà, de manera que és un projecte molt personal, i és que m'havia quedat sense feina i realment estava desanimada, i vinga a escriure amb la llagrimeta. Tot i així tinc un bonic record del projecte, i és que el vaig haver d'acabar corrents perquè em va sortir una feina i tot va canviar molt i molt. Ja ho sabeu, es tanca una porta i s'obra una finestra...

I que ens portarà la Setmana del 2013?.
Això dilluns.
Hola dilluns.


2 comentaris:

  1. Ja tinc ganes de veure quina forma li dones!
    Jo vull fer-lo porè no dono l'abast...

    ResponElimina
  2. Me encanta!! Adoro el scrapbooking y las fotos son geniales! Besitos!

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails