dijous, 10 de juliol del 2014

2 pèsols a la galleda

Això és el primer que vaig pensar quan vaig descobrir la magnífica pàgina web que ara tanca portes : Two peas in a bucket. Quin nom més divertit, que ben segur que té un significat, que en tots aquests anys no m'he preocupat en esbrinar. I ara ja no cal.

Durant el 2007 vaig començar a buscar llocs web per fer àlbums digitals. El que hi havia a Espanya no m'interesava massa perquè la qualitat no era fotogràfica, de manera que va ser així que vaig anar a parar a 2 Peas, vaig descobrir que hi havia una cosa que es deia scrapbooking, que existia l'scrapbooking digital on es feien servir molts elements decoratius a més de les fotos, i que abans del digital hi havia l'scrapbooking tradicional amb tant o més elements decoratius que et permetien decorar les fotos i els àlbums, i tot fora de la pantalla de l'ordinador.

Hi havien els freebies. Em descarregava cada mes els de 2 Peas i els guardava en carpetes a l'ordinador, i a les carpetes hi posava noms en anglès. I també hi havien tutorials on explicaven com fer coses amb el Photoshop. Primer els tutorials eren amb fotos i després amb vídeo. Les primeres targetes de regal que vaig fer eren amb aquests freebies, i amb l'ajut d'aquests tutorials


I també vaig veure que els projectes s'ensenyaven a una cosa que en deien blogs, i a galeries, com la de 2 Peas, i que hi havia dissenyadores que m'encantaven, que qualsevol cosa que feien la trobava perfecte, inmillorable i ideal.

I també jo vaig fer el meu blog, aquest, i vaig penjar algun projecte a la galeria de 2 peas, com aquest



Una de les meves primeres pàgines, tot i que ja del 2008, amb materials comprats a Scrapbook.com i a Two Peas in a Bucket.

O el primer mini que vaig fer pels meus projectes MdeMini :


I que ha passat del 2007 al 2014?.
Bé penso que al nostre país és evident que l'scrapbooking és molt més conegut, molta gent en fa, dissenya, ensenya, ven producte, va a fires, surt per la tele...es comparteix al facebook, pinterest, instagram, als blogs i fòrums. I de ben segur que és una professió i activitat comercial rentable per a més d'una persona, avui que tot és tant complicat. 
Potser a EE.UU. està acabant una manera de fer scrapbooking, molt comercial, amb l'us de molts productes, col.leccions noves a cada moment, tintes i pintures amb signatura, segells de disseny i decoracions de tota mena a 3 dòlars cada una. Potser la manca de negoci farà que un dia proper moltes dives de l'scrapbook de gran talent es dediquin a alguna altra cosa, com explicar la seva vida i fer posts d'auto-ajuda. Algunes penso que ja ho fan ara.

Passi el que passi, com tot en aquesta vida, hi ha coses que s'acaben i altres sorgeixen amb força.
Ara ens toca a nosaltres.

3 comentaris:

  1. Visca que en poguem disfrutar sigue de la manera que sigui. I que pugui anar venint molts anys a veure els teus treballs.

    ResponElimina
  2. ostres no savia que Two peas tanca portes :-( Vaig a donar un cop d'ull si encara hi sóc a temps...

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails