diumenge, 2 de desembre del 2012

Veig-veig


L'altre dia, caminant per Colomers vaig passar pel costat d'una casa i, ves per on, tenien aquest mosaic a la paret que donava a l'entrada.

Nosaltres també tenim un Arbre de la Vida a casa. El vàrem comprar a Mèxic durant el nostre viatge de nuvis i ens ha acompanyat durant 21 anys. És una peça de ceràmica amb molt color, amb forma d'arbre i varis orificis per posar-hi espelmes, amb figuretes de fulles, coloms i fruites. És realment bonic i gran, i un dels millors records que tinc del nostre viatge.

L'arbre de la vida té un significat important tant a la cultura catòlica com a la jueva, però en el fons si no volem entrar en dogmatismes i qüestions complicades només cal que ens quedem amb que és una forma de respecte cap els valors positius de la vida, des del seu inici fins al final. Curiosament a Mèxic és un obsequi habitual a les parelles de nuvis, i jo, sense saber-ho d' entre tots els trastos que es venen als mercats d'artesania vaig enamorar-me'n al sentir el seu nom : -es un Arbol de la Vida, señora.

I observant aquest arbre de Colomers tant ben detallat i realista, tant el Joan com jo varem localitzar-nos en la part dreta, tirant ja cap avall, a l'Adultesa, fent més o menys tot el que surt a les imatges. Clar que la imatge de treballar de vegades és fa difícil... i la de viatjar segons com es fa impossible.

I parlant d'una altra cosa, ahir 1 de Desembre vaig iniciar el meu Imatges d'Advent, amb la primera foto :


Les llaminadures que han format part del nostre Calendari d'Advent durant uns quants anys. Ara ja no donem tanta importància a les sorpreses dolces, ni als calendaris, i miro amb una mica de nostàlgia la preciositat que ha preparat la Núria pel seu Oriol. Però jo encara m'he comprat el grapadet de gominoles i igualment ens les menjarem.

I per acabar, el proper dia 5 si el tiempo no lo impide publicaré de nou a Diario de Navidad, amb una miqueta més del projecte i altres coses que m'agrada explicar.

1 comentari:

  1. Maica!!!
    gràcies per mencionar el meu calendari!!!
    tot un honor vinguent de tu.
    aix...a mi ja em fa peneta pensar que l'Oriol es va fent gran...
    una abraçada,
    Núria

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails