divendres, 27 de desembre del 2019

Nadal = Postals


El Nadal és moltes coses, es pot definir tant bé com es vulgui, reinventar-se a cada moment, celebrar-se més o menys. En el meu cas, el primer que penso quan arriba Nadal és que he de fer postals. Aquest any 23.



M'hi passo una bona estona, és veritat, però és la meva excusa per deixar-ho tot de banda, fer una comanda d'scrap i aconseguir una bona quantitat de fotos de nosaltres quatre, cosa que actualment no és fàcil.
El meu sistema per tenir fotos, de fa un parell d'anys, és gravar amb vídeo, però utilitzant un mòbil. Això em permet obtenir moltes imatges, i seqüències, i més opcions de que en surti una foto que ens agradi a tots.
La resta és simplement decoratiu. La majoria de persones  ni tant sols miren altre cosa que no sigui la foto, o les fotos.



Però en aquest espai segueixo explicant els detalls, i si algú encara em llegeix potser li poden servir d'inspiració per l'any vinent.

Això sí, aviso.... si comenceu a fer postals, ja no podreu parar.

Aquest any m'he decidit per una postal de mida 21x15 cm. És a dir, vaig comprar cartolina de 30,5x30,5 cm. i la vaig tallar a 21 cm. Aquesta mida m'ha permès imprimir-la, ja que la meva impressora no accepta mides més amples que la letter (una mica més de 21 cm). He utilitzat la tipografia de l'Ali Edwards, en color negre. I el text, algunes frases de la cançó de Jaume Sisa, "Qualsevol nit pot sortir el sol".
La cartolina està impresa a les dues bandes, i un cop fet ja es pot doblegar per la meitat (de 21x30,5 cm. queda 21x15,2 cm.)
Hi he enganxat dues fotos, una de mida 20x15 cm, amb la nostra imatge principal, i l'altra foto de 20x7,5 cm. amb dues imatges més.

La resta l'he fet amb troquels i la meva cuttlebug de sempre. Tret d'unes perletes adhesives, m'he fet un fart de troquelar les boles de Nadal, ja que volia que hi hagués una relació entre les llums de les fotos i la decoració de la postal. Per si us agrada el troquel, és aquest. Jo m'he centrat en la bola, però els altres tres també són molt macos, i suposo que per l'àlbum de Nadal els acabaré utilitzant.

La cartolina es de color vainilla, i les decoracions son fetes en cartolina gris perlada, or mate i negre.



Fins i tot he aprofitat les rodonetes petites que es fan quan es troquela aquest detall de la foto inferior (part de darrera de la postal)


Però donen una de feina, tant petitones, per enganxar-les...

Ja ho veieu, per a mi Nadal és sinònim de postal, transmetre alguna cosa tangible, una imatge impresa, unes paraules encara que no siguin meves, uns papers amb textura i amb cosetes enganxades, colors, fotos familiars, el meu temps i la meva dedicació.

Bon Nadal 19 i feliç dos mil vint.




1 comentari:

  1. M'encanten els teus treballs, sempre torne per ací per veure si publiques alguna cosa nova. Et puc preguntar d'on has descarregat la tipografia, l'estic buscant i no la trobe.

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails